Tedaviler

Doç. Dr Erden Ertürer’in ilgilendiği hastalıklar ve açıklamaları bulunmaktadır.

Ön Çapraz Bağ Yırtıkları

Ön çapraz bağ, dizimizin ortasında yer alır. Arka çapraz bağ ile beraber dizin öne – arkaya doğru kaymasını ve dönmesini kısıtlayarak eklemin normal bir şekilde hareket etmesini sağlar.  Ön çapraz bağın kopması durumunda diz öne doğru kayma ve dönme eğilimindedir.

Kemik Ve Eklem Travması

Kırık; kemik dokusunun bütünlüğünün bozulduğu yumuşak doku yaralanmasıdır. Kırık oluşan bölgede yaralanan sadece kemikler değildir. Kemiklerin etrafındaki kas dokusu tendonlar, damar ve sinir dokuları da çeşitli derecelerde zarar görür.

Halluks Valgus

Halluks valgus, ayak baş parmağında oluşan şekil bozukluğudur.  Latince halluks ayak baş parmağı demektir. Valgus ise dışa doğru yönelme anlamına gelir. Halluks valgus deformitesinde, ayak baş parmağı, yanındaki parmağa doğru yer değiştirir

Diz Protezi

Diz protezi, aşınmış olan eklem yüzlerinin, metal ya da seramik zeminler arasında polietilenden imal edilen özel şekillendirilmiş malzemeler ile kaplanarak yapay bir eklem oluşturulmasıdır.Diz protezi ameliyatlarının amacı hastanın ağrısız ve hareketli bir ekleme sahip olması ve günlük yaşama kalitesinin en üst seviyede olmasını sağlamaktır.

Kalça Protezi

Eklemlerdeki protez uygulaması genel olarak, dejenere olmuş eklem yüzeylerinin özel yapılmış suni materyallerle değiştirilerek, eklemin bozulan fonksiyonlarının tekrar kazandırılmasını ve ağrıların ortadan kaldırılmasını amaçlayan bir cerrahi metodudur.

Omuz Ağrısı

Omuz eklemi, vücudunuzun en hareketli eklemidir ve birçok yönde hareket edebilir. Ancak bu geniş hareket kabiliyeti, eklemi oluşturan kemiklerin birbirinden ayrılması olasılığını da (çıkmak), diğer eklemlere göre daha yüksek hale getirir.Eklem, kemiklerin iki veya daha fazlasının bir araya geldiği bir noktadır.

Bel Ağrısı

Bel ağrısı bir aktivite ya da travma sonrası başlayabileceği gibi belirgin bir neden olamadan da ortaya çıkabilir. Dünyada yapılan araştırmalar insanların %80’inin hayatları boyunca en az bir kez bel ağrısı yaşadıklarını ortaya koymuştur. Hareketsiz iş ve yaşam düzeni olanlar, ağır kaldırma, yanlış eğilme hareketlerini yapanlar, uzun süre araç kullananlar (Şoförler, motorsiklet kullananlar), aşırı kilolular, sigara ve alkol tüketenler,

Artroskopik Cerrahi

Artroskopi, bir santimetrelik küçük kesiler kullanılarak, eklemlerin içinin kalem boyunda bir kamera ile görüntülenmesidir. Yetmişli yıllarda sadece teşhis amaçlı kullanılırken, günümüzde gelişen teknoloji ve özel aletler sayesinde hem teşhis hem tedavi için kullanılmaktadır. En sık diz eklemi olmak üzere, omuz, ayak bileği, el bileği, dirsek ve kalça eklemini ilgilendiren hastalıkların tedavisinde yaygın kullanım alanı bulmuştur.

Menisküs Yırtıkları

Menisküsler diz ekleminin içerisinde yer alan kıkırdak yapılarıdır. Menisküsler, bacağın üstündeki ve altındaki iki kemiğin hareket esnasında birbiriyle sürtünerek aşınmasını önler. Her iki dizde de, biri iç tarafta biri dış tarafta olmak üzere 2’şer adet menisküs bulunur. Dizin sabit kalmasını ve vücut ağırlığının dengelenerek dizlere eşit oranda yayılmasını sağlarlar.